Året 2015

Ett nytt år är kommet, och jag välkomnade det med öppna armar. Vilket jävla skitår 2015 blev tillslut. Mycket tårar och självförakt mot slutet av året. Och det är jag inte fri från än. Tycker det känns tungt att summera ett år som blev så dåligt mot slutet. För mycket av det bra kopplas numera till någonting dåligt. Jag gjorde slut med min pojkvän, förhastat. Och sen var allt en jävla röra. Kanske begick jag mitt största misstag där i slutet på 2015. Det återstår att se. För att året blev lite blajj, har jag ingen lust att skriva ett superlångt inlägg om alltihop. Tar därför till mig listan som jag använt i några tidigare årssummeringar. Känns bättre så. 
 
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
- Jag besökte många nya ställen, och tog examen från högskolan. 
 
Har du 
några nyårslöften?

- Nej, det blev aldrig så iår. Ständigt på listan är dock att sluta bita på naglarna, vilket jag ju lyckas med i perioder men faller tillbaka i när livet går trögt. 

Blev någon/några 
av dina vänner föräldrar i år?
- Nä, bekanta blev det. Jag har fullt sjå med Loe, min systerson, som kom till världen förra året. 

Vilka länder 
besökte du?

- Polen, Lettland, Kroatien, England och Tyskland. 

Bästa minnet 
från 2012?
- Jordgubbsplockning på en åker i Linköping. 

Bästa köpet?

- Alla mina små geometriska prylar får nog representera det här året. Har gått lite crazy kring det. 

Vad spenderade du mest pengar på?
- Resor av olika slag. 

Gjorde 
någonting dig riktigt glad?
- Människor, kärlek, resor. 

Var du gladare eller ledsnare i 
år jämfört med tidigare år?
- Gladare första halvan, ledsnare andra halvan. Berg- och dalbana till år det här. 

Favoritserie?
- Bron eller The walking dead. 

Är det något du sakna 2015 som du vill ha år 2016?
- En egen lägenhet

Vad ser du mest framemot med år 2016?
- Nytt jobb, nya möjligheter. Vill flytta så fort som möjligt. 
 
Hur jag mår genomsyrar det här inlägget lite. Men så är det ibland. Året förtjänar mycket mer uppmärksamhet egentligen. Men det orkas inte med. 

Kommentarer
Postat av: Anna

Oh Petra <3

2016-01-07 @ 17:15:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback