Makes me think

En vän till mig länkade mig denna sida idag. Det måste vara en av de bästa hemsidorna jag någonsin sett. Inte för att den har den nyaste tekniken, det senaste skvalleret eller för att alla mina vänner hänger där - utan för att den ger mig hopp om mänskligheten igen. Den här hemsidan fick mig både ett le och gråta idag. Och som hemsidans adress lyder: Makes me think.

Sedan jag såg Zombieland har rule #32: Enjoy the little things fastnat i mitt huvud. Man skulle nog kunna säga att det är mitt motto. Ingenting jag alltid klarar av att följa, men den får mig att stanna upp ibland och tänka till. Den här hemsidan visar människans fina sida, och det ger mig både inspiration och glädje. Det finns så många små saker som man kan göra, som är så stort för någon annan. Min utmaning: Bli en bättre människa.

"Today, a quiet freshman boy at our school wore a pink polo. He took a lot of heat for it all morning – other kids just kept teasing him. The senior captain of our boy’s basketball team saw him getting teased, went home at lunch time and came back with an identical pink polo shirt on. It immediately silenced all the bullies. MMT"

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback