Tummen ner..

Jag har nyligen upptäckt att mina tummar är olika tjocka. Inte märkbart, men jag har provat samma ring på båda tummarna och på den ena sitter den lite löst och på den andra får jag knappt av den. Jag började att fundera på varför det var så. Troligtvis är det ju precis som det allting annat, det bara är så. Precis som att ena foten kan vara lite större, eller att öronen inte ser likadana ut. Men jag tänkte främst på vad min mamma och pappa lurade i mig när jag var liten. Jag gillade inte att ha napp när jag var liten, utan jag sög på tummen - jämt. Och jag slutade liksom inte. Jag har ingen aning om när barn slutar använda napp, när de är 3-4 år kanske? Jag har faktiskt ingen aning, men jag minns att jag sög på tummen mycket längre än de andra använde napp.

Till slut fick väl mina föräldrar lite panik, jag kunde ju inte suga på tummen hela livet liksom. Så de lurade i mig att min tumme skulle bli mindre än den andra om jag sög på den. Jag började jämföra mina tummar, tyckte mig se en förändring, blev rädd och slutade. Och så började jag bita på naglarna istället. Toppen. Skitbra. Suga på tummen hade jag ju i alla fall kunnat göra i smyg.

Kanske hade mamma och pappa rätt. För mina tummar har ju uppenbarligen olika storlek.



Kommentarer
Postat av: gurra

lär ju vara att du är höger å vänster hänt, å att du använder den ena tummen mer

2010-02-10 @ 23:29:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback