Att vakna på morgonen...

Jag har insett att min väckarklocka inte fyller sin funktion. När klockan är sisådär 7 på morgonen, inser jag helt enkelt inte att den där signalen försöker väcka mig, jag tror bara att den försöker störa min sömn. Det är ju sant i och för sig, den förstör min underbara sömn. Men jag verkar inte riktigt förstå anledningen till att min mobil skriker på morgonen, jag blir bara butter mot den och stänger av. Eller så vaknar jag helt enkelt inte.

Jävligt oeffektivt alltså. Någon annan måste ju väcka mig typ varje morgon för att min väckarklocka inte gör det. När Malin sov här i lördags vaknade jag på morgonen av att Malin tjurigt klev upp ur sängen och stängde av mitt alarm, muttrade mitt namn och gick och la sig. Jag märkte ingenting, förrän hon stod brevid mig och stängde av larmet. Då insåg jag att larmet var igång för fulla muggar. Vad gör jag nu?

Det första är nog kanske att byta alarmsignal..

Läste föresten om en tjej i metro idag, som har en sömnsjukdom. Hon sovar 12 dagar i streck, förutom när hennes päron väcker henne en gång om dagen så att hon kan käka lite. Soft liv. Fast nä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback