Skolministeriet

Idag ringde min telefon på jobbet, någon med Dolt nummer. Jag svarar, och det visar sig vara en kille från radio. Tidigare det här året var jag och hälsade på min förra skola, och då berättade de att Skolministeriet (ett program i radio) kanske ville prata med ett par elever om den skolan, speciellt från min årskurs eftersom vi gick ut med väldigt bra medelvärde på våra betyg. Jag sa att jag kanske kunde ställa upp på det, och idag ringde de. Han nämnde ingenting om att jag skulle vara med i radio, utan han intervjuade mig lite över telefon och sa sedan att han kanske kallar mig till en intervju face to face senare. Det roliga var att han som ringde var så satans nervös. Man tycker ju att det var jag som borde vara nervös, jag som är så blyg och feg.. Men nej, det var han som stammade och ibland fick jag till och med hjälpa honom på traven.
Det gick i alla fall bra. Men jag vetefan om jag kommer våga vara med i radio, om de skulle fråga det.

Kommentarer
Postat av: Tobias

Ta chansen ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback