Glitter och glamour

Jag har aldrig riktigt fattat grejen med glitter på kroppen. Jag tycker mest att det känns som en sak som man hade i ettan när man lekte barbie och sminkade sig i rosa läppstift, glittersprayade håret och satte på lite turkos ögonskugga. Eller tja, andra barn gjorde det i alla fall. Jag lekte batman med Adam. Men i alla fall, det känns som en rätt meningslös sak tycker jag. Majoriteten av frågorna man kommer få är ändå "Vad fan kommer glittret ifrån?". Det är i alla fall vad jag brukar fråga, jag tycker inte direkt att det är normalt att gå runt helt glittrig. Glittret är ju ingenting som ploppar upp ur porerna direkt.

Hur som helst köpte jag en dagcreme idag, som kallades för "Natural Beauty". Nu tror ni säkert att jag gick på denna otroligt listiga reklamidé, men nej. Ska jag vara ärlig så vet jag faktiskt inte varför jag köpte den. Jag behövde någon form av creme, och den jag har köpt förut fanns inte. Nu kom jag hem, testade den och vad får jag se? GLITTER! En hel drös med glitter, överallt! Det är till och med glitter på min dator, eftersom hela mina händer glittrar som en amerikansk hip-hopares bling-bling. Är det här att bli naturligt vacker? "Åh Petra, vad naturligt glittrig du är idag?".

Jovisst, tjena. I sommar ska jag glittra. Den kostade ju fan 125 kronor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback