Att vara källkritisk

Jag har aldrig varit särskilt källkritisk av mig. Jag har liksom inte förstått poängen riktigt, eftersom jag litar så mycket på andra människor. Varför skulle folk ljuga för? Jag har inte insett att det kan gå rykten, utan jag går på vad som helst. Men på senaste tiden har jag insett att jag faktiskt måste tänka efter lite.

När jag var i Egypten var det några svenskar som hade lärt försäljarna könsord på svenska, när de egentligen ville lära sig ett par svenska ord för att locka kunder.

Jag minns när jag skulle gå på min första gudstjänst. Det var för två år sedan, jag vet egentligen inte varför jag följde med Lina och Linda - men det gjorde jag. Vi gick in i kyrkan och Lina började prata om kollekt, alltså pengar som man skänker under gudstjänsten. Lina sa att man i slutet av gudstjänsten skulle kasta kollekten åt prästens håll. Jag satt alltså, i en och en halv timme, och var oerhört nervös att jag när det var dags skulle träffa prästen med mina kronor. Men precis när jag var beredd att kasta stoppade Lina mig och sa att hon bara skämtade.
Men hur skulle jag kunna veta det?

Varför ska man inte kunna tro på vad andra människor säger? Jag har alltid sett det som en självklarhet.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

hahahhahahahah kasta pengarna till prästen! haha rolig du är! ;D

Postat av: gurrraa

hahahah jag dör på riktigt XDDDDDD hahaha

2009-01-15 @ 21:17:25
Postat av: tgr

En liten hälsning till mr "gurrraa":

Alla barnen kom över bron utom Gurra, HAN PLURRA HAHAHAH

2009-01-15 @ 22:05:33
URL: http://balancing.blogg.se/
Postat av: Lina

Hahahaha förlåt men det var så sjukt kul XD

2009-01-19 @ 15:05:18
URL: http://pottfrilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback