Melodifestivalen med lite glass

 
Vad tyckte ni om dagens melodifestival? Helt okej tycker jag, jag hejar faktiskt på EMD. Jag diggade låten och jag gillar dem ganska mycket i hemlighet. Jag är nog allätare vad gäller musik, jag kan tycka vad som helst är bra. Dagen i ära köpte jag  Ben & Jerrys. Sjukt länge sedan faktiskt, inte på hela året och även långt innan det. Den glassen har allting, seriös. Det som skulle kunna göra den bättre är att den faktiskt skulle kunna vara lite nyttig också, och lite billigare, då skulle jag leva på den. Det är en gammal bild, eftersom jag inte pallade ta kort idag.

Jag tänkte på den här Sofia-tjejen som var med i melodifestivalen, som jag aldrig hade sett förut. Borde jag ha gjort det? Hur som helst, att hon sjöng på grekiska är för mig himla knasigt. Hur skulle det vara om Sverige skickade ett grekiskt bidrag? Det är ju helskumt. Visst, i princip alla länder sjunger på engelska. Men det är en helt annan grej. Eller?


Kommentarer
Postat av: Anna

såg precis (30 sekunder sen) att hon Sofia tydligen varit med och tävlat i melodifestivalen 2007. Fast jag känner inte alls igen henne eller låten. Jag håller även med dig att det skulle vara lite konstigt om vi skickade en låt på grekiska. Kanske skulle ha fångat lite grekiska röster, men de skulle vi inte komma långt på. Meningen är ju att folk ska förstå låten också, därav många sjunger på engelska...Typ. :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback