Lördagsnätter

Jag tycker om lördagskvällar. Man umgås, skrattar, äter gott, ler, pratar. Men framför allt tycker jag om tystnaden som är på natten. Jag halvligger just nu i min säng, och det enda jag kan höra är det dova surrandet från min dator och mina fingrar som far över tangenterna. Jag blir väldigt lugn i den här tystnaden, när det inte finns någon rörelse eller något prat omkring mig. Mina tankar flyter iväg men, om det inte har hänt någonting speciellt, aldrig på något krävande eller irriterande sätt som det gör i veckorna.

Missförstå mig inte. Jag trivs allra bäst tillsammans med andra människor. Men den här tiden på dygnet är på något sätt..harmonisk. Det är nu, och bara nu, som jag kan känna mig lugn. Ingen stress och ingen press. Det är ingen som ser mig här, ingen som märker om jag har en lite för utåtstående mage eller en finne i pannan, inte ens jag. Det är mörkt, tyst och varmt. Det känns bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback