Jag har klippt mig.

Nu har jag klippt mig. Jag måste säga att det ser likadant ut som innan, lite fulare bara. Jag hatar att klippa mig, det är fruktansvärt. 1. Man får sitta och se sig själv i spegeln i minst en halvtimme. 2. Man får hår i ögonen. 3. Resultatet blir aldrig som man har tänkt sig. 4. Man ser ut som en svamp efteråt.

Det enda som är trevligt med att klippa sig är att man får håret tvättat. Jag är nog inte den enda som tycker att det är extremt behagligt när någon masserar en på huvudet. De har även gjort ett tappert försök att få det ännu trevligare i dusch-stolen. Rygg-masserande stol. Jag vet inte riktigt om det är någon höjdare, jag tycker att det känns ungefär som om någon trycker in sju pinnar i ryggen. Men det är säkert skönt ibland.

Sen är det också lite lätt tragiskt när man ser håret falla ner och lägga sig på prassel-klänningen som man får ha på sig. När hår-stumparna är blöta är det inte särskilt jobbigt, men när det har torkat ser man ju att det är ens egna stumpar som ligger där. Och på något sätt känns det lite deprimerande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback