Funderingar kring livet.

Det finns dagar då man ser sig själv som duktig, och dagar när man ser sig själv som sämre. Jag får ganska ofta en känsla av hopplöshet. Varför lever vi egentligen? Föddes jag för att uträtta någonting speciellt på jorden, eller ska jag leva och dö i någon annans fotspår? Vad jag än väljer att göra med mitt liv så har någon annan redan gjort det, hur långt jag än kommer så ligger det alltid någon före.

Träning ger färdighet. Javisst. Men för att komma långt, krävs det oftast mer än bara träning, det krävs talang och tålamod. Inspiration, nyfikenhet och en hel bunt av idéer. Hur kommer man dit man vill? Är det bara bestämt att vissa ska bli bättre än andra?

Jag har hela livet på mig. Ja, jag har faktiskt lång tid på mig att utvecklas till det jag vill. Men vilken väg ska jag välja för att hitta rätt? Jag känner att den här natten kommer bli fylld av hopplösa tankar.

Kommentarer
Postat av: Dennis

Sjukt snygg header du har! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback