I vissa ämnen måste man tyvärr tänka.

Samhällskunskap suger bulle.
Det är ett ämne där man måste tänka. Där man ska analysera, generalisera och resonera kring olika frågor. I och med det finns det inga svar, utan det är som att blunda och försöka hitta ut ur en djungel full med vilda djur. Man vet inte vad man söker efter, man vet inte vart man ska söka, och ibland går man fel och blir uppkäkad av en massa bullshit-information.

Jag kan inte tänka, inte på det sättet. Bara om jag kan relatera till sakerna i fråga. Men jag kan inte resonera kring ett val i politik, eller koppla vilka ideologier människor passar med pga. deras åsikter. För att göra det krävs det allmänbildning, som jag faktiskt inte har. Alltså kommer jag aldrig bli duktig på samhällskunskap.

Kommentarer
Postat av: andääärs

det är klart du kan! Kämpa kämpa kämpa!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback