Påskafton

Idag när jag gick upp möttes jag av en massa gula grejer över hela huset. Mamma hade varit på hugget! Till och med bananerna såg gula ut. Så, idag är det påskafton. Vad är det egentligen för något speciellt med det? Man äter påsk(jul)mat, man målar ägg, man äter en massa godis och i vissa fall letar man även efter påskägg. Det sistnämnda kom jag på för ett par år sedan att jag hade varit utan. Katastrof! Så de senaste åren har jag på något makalöst sätt fått mamma att gömma mitt påskägg, jag hade ju missat en del av min barndom för fan!

När är det jag ska leta efter ägget egentligen? Känner jag mamma rätt så har hon glömt det redan, så jag lyckas ju aldrig komma in i stämningen för letandet när det är jag som måste påminna henne! Menmen.. Nu måste jag ringa min syster, jag är i desperat behov av en engelsk bok som har blivit film. Jag har letat igenom både Tyresö och Haninge redan..

Glad påsk på er! Jag återkommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback