Man lever inte som man lär

Nej, det gör i alla fall inte jag. Det finns så mycket jag har sagt till folk, som låter så jädrans bra. Men när man själv ska ta till knepen finns det ju ingen chans i världen att jag skulle ta dem. Kärlek, skulle jag någonsin kunna göra de saker jag peppar andra att göra? nej.

Är jag för feg? Ja, det är jag. För satsar man, kan man ju förlora. Och vem vill förlora?
Å andra sidan kan man inte heller vinna, om man inte satsar. Men vågar man satsa om man vet att man faktiskt kan förlora? Ja, det vågar man. Nu säger jag man, även om det här skulle vara någon form av peppning till mig så vet jag inte om jag vågar. Men satsar man inte, så händer det ingenting.

Jag borde faktiskt skärpa mig, för satsar man ingenting kan man bara förlora i slutändan. Man kan förlora det man inte satsade. Life is a bitch, det visste jag ju sen förut. Kanske måste man kämpa lite.

Vågar ni satsa, när ni riskerar att förlora?

Kommentarer
Postat av: Felicia

Jag vet precis hur det är. Jag vågar aldrig satsa något jag kan riskera att förlora, då låter jag allting helt enkelt bara vara, och väntar på att någonting annat ska hända.

2008-03-02 @ 12:46:37
Postat av: Ahå

Svar: Haha, jag vill inte ens veta varför du tittade dit från början ;D Grabben ser ju för tusan galen ut :P

Postat av: Tobias

svar: jo på vissa delar i thailand är snorklingen underbar :D

2008-03-02 @ 18:08:02
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback