SVERIGE *KLAPPKLAPPKLAPP*

Gårdagskvällen var fullspäckad. Redan när vi slutade klockan tolv drog vi iväg(efter en liten snabbis med byte av skor osv hemma hos mig) till stenbadet för att grilla och bada. Det blåste dock som en hel jädra orkan så vi drog oss hem till Gustaf där vi grillade och umgicks. Vid fem åkte vi in till stan med Sverigeflaggor på kinderna för att efter en god middag på Burger King heja på Sverige på deras första match i EM. Det var fullt med folk i Kungsträdgården, där vi skulle se på storbildstv. Vilken stämning det var!

Egentligen är en fotbollsmatch som att åka utomlands, då folk inte beter sig särskilt svenskt under matcherna. Ni vet det där klassiska med svenskar, att vi sätter oss längst fram i bussen om den är tom sånär en person som sitter längst bak? På en fotbollsmatch kramar alla varandra, alla pratar med varandra och är allmänt trevliga. Men å andra sidan hade ju de flesta fått i sig ett par öl..

Hur som helst, där står jag med en massa av mina vänner - som sedan lyckas splittras så att vi står i små klungor lite överallt. Första halvlek var ju rätt trist på grund av bristen på mål, men Sverige spelade ju bra. När det under andra halvlek blev mål för Sverige skrek alla som vrålapor och hoppade omkring som elefanter. Vi dränktes av öl och alla var jätteglada. Samma sak hände såklart vid mål nummer 2, och när matchen sedan var över utan ett mål från Greklands lag skrek alla ännu mer och vägen till tunnelbanan var full av skrik, sång och glada människor.

Vi tog oss till stenbadet där folk skulle bada, jag hade ju dock inga badkläder så det blev inget bad för min del. Vi drog oss hem rätt snart, eftersom det hade varit en lång dag.

Nu borde jag verkligen äta frukost, och sedan ta en dusch. Jag luktar nog inte så himla gott, av all cigarettrök och öl som man har haft runtomkring sig..

VI E SVENSKA FANS ALLIHOPA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback