Betyg

Jag kollade just min skolmail, och förstod att mitt betyg i svenska antagligen inte blir MVG. Jag är besviken på mig själv, samtidigt som jag redan innan visste att det antagligen inte skulle gå vägen. Jag kanske gjorde det lite halvhjärtat? Som jag oftast gör, och det får mig att bli så himla besviken. Varför kan jag inte kämpa!?

Jag hade bestämt mig för att inte bry mig så himla mycket om betygen, inte jämföra med alla runt omkring mig. Jag har aldrig varit särskilt smart, jag ställer dumma frågor och förstår inte vad lärarna säger till mig. Jag är en medelmåtta, och vanligtvis trivs jag där. Men visst blir jag arg på mig själv när jag inte klarar av saker som jag har satsat på.

Jag kan inte skylla på en dålig lärare, jag kan bara skylla på mig själv. Jag försökte, men det gick inte vägen. Många skulle nog säga att det var värt ett försök. Men det är det väl inte? Det var ju helt meningslöst att jag har läst de två sämsta böckerna jag någonsin läst, och det var helt onödigt för mig att vara stressad de senaste veckorna - om jag inte får något av det.

Men.. Henrik skulle tänka på det sa han. Men nej, jag har redan gett upp hoppet..


Kommentarer
Postat av: Annizh

Jag känner igen mig mycket i din text, jag förstår var du menar.

2008-06-02 @ 18:48:00
Postat av: Gurra

jaaaag med

2008-06-02 @ 22:08:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback