Kliande myggbett

För en vecka sen var min hud len och ren, och jag funderade en del på varför jag inte hade sett en enda sketen mygga. Självklart njöt jag i fulla dag, tills jag efter en natt vaknade och märkte att hela kroppen var täckt av stora bölder. Armarna såg krokiga ut, och det kliade som fan. Myggorna hade attackerat mig, med andra ord. Jag kliade, hela tiden. Jag tänkte aldrig på det, jag har ju alltid kliat på mina myggbett. Men när jag lite senare tittade ner på mina ben har jag förstört varenda myggbett som var på benet. Nu har jag alltså gjort samma sak i en vecka, och blodet rinner från mina ben varje dag.

Jag fattade inte vad det var först, men tillslut kom jag på det. Naglarna! Jag har ju naglar nu, och det är klart att de river upp sår om man tar i lite.. Dessutom verkar ju halva myggbetten fastna under naglarna, tillsammans med lite gurkskal, kryddor och annat mysigt. Det är ju alltid skit under naglarna! Hur gör ni för att undvika det? Dessutom måste ju skiten filas och hålla på bara för att om typ 3 år kunna bli fina. Jag tänkte aldrig på att ha naglar kräver lite arbete....


Kommentarer
Postat av: Louise

SVAR: hahahahaha, minnen med den låten asså :D

Postat av: ellinor

prova tryck med nageln som ett kryss över myggbettet, då brukar det sluta klia! åtminstone för ett tag! naglar är bra att ha dom ;)

2008-07-23 @ 00:45:04
URL: http://ellinoor.blogg.se/
Postat av: Gurra

man klipper naglarna så dem inte är så långa att dem rivs xD?

2008-07-23 @ 02:27:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback