NI BEHÖVER OSS.

Jag är ingen feminist, jag har aldrig varit det. Alla är lika mycket värda, det är en självklarhet. Men det som händer nu har gått för långt, allt snack om feminism är som att vi bara skulle byta. Att kvinnor skulle bli mer värda en män nu, för att ta igen de år som gått ungefär. Det är fel. Samhället ska vara rättvist behandlat, alla är lika mycket värda. Är det svårt?

Däremot blir jag riktigt förbannad på de som säger att kvinnor är inkompetenta och inte behövs i samhället(du vet vem du är!) Jag tycker det är skittaskigt att säga så. Du vet att du behöver oss, utan kvinnor skulle du inte ens existera lilla gubben. Och dessutom skulle du vara bög, du älskar tjejer, vafan håller du på såhär för? Jag tar också åt mig av sånt, det ni säger är att jag som kvinna inte behöver existera. För jag behövs inte. Jag förstör bara för er. Skulle ni bli glada om någon sa till er att ni är inkompetenta och inte behöver finnas till? Ja, det var ett tag sen jag hörde någon säga det. Och ja, jag blir faktiskt uppriktigt ledsen.

Kommentarer
Postat av: Annizh

Det tråkiga är att han verkligen menar det också


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback