PÄLS

Jag har aldrig riktigt reagerat på päls, aldrig orkat tänka på det helt enkelt. Kalla mig kall och okänslig, men jag har inte kommit i kontakt med päls och så i den utsträckning att jag har funderat över det. Men så läste jag en blogg nu nyss, *host*blondinbella*host*. Och vad säger hon? "Ser ni vilken underbar kaninpäls jag har?"

Är du dum i huvudet? Förlåt, men när det kommer till kaniner har man fan gått för långt. Förstår ni hur många stackars kaniner som har blivit flådda bara för att det ska bli en fucking kappa som någon kan ha på sig? Ja, visst är det var en överlevnadsteknik på stenåldern att använda päls på djur. Men inte fan ska vi använda det nu!? 1) Jag tycker det är riktigt fult med päls. 2) Oskyldiga djur dödas 3) Tänk er att ha en död hud mot kroppen, nejtack.

Jag har inte funderat alls på vad jag har som består av djurdelar, och jag kommer bara bli skärrad av att göra en undersökning på det. Jag ska helt enkelt se till att bojkotta allt sånt nu i framtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback