GYMNASIESKIT

Nästa fredag. Det är för fan nästa fredag gymnasievalet ska vara inne. Och jag vet forfarande inte om jag har bestämt mig eller ej. Eller jo, enligt mig själv har jag bestämt mig. Men enligt mig själv har jag även valt fel. Enligt mig själv har inte kollat runt tillräckligt, enligt mig själv vet jag inte ens varför jag väljer det. När jag tänker efter så vet jag inte det. Jag vet verkligen inte. Jag har inte ens loggat in på den där saken för att kolla, jag bara skiter i det, tror att jag ska slippa.

Jag vill inte välja min framtid, jag vet ju inte. Vet inte vad jag vill, eller vart jag borde gå. Det ställe som jag i stort sätt valt, är det som har sämst media. Men jag vill inte gå i Haninge, jag vill inte gå i Nacka, jag vill gå i Globen. Men varför? Jag vet inte varför? För att jag känner mig trygg? Men varför?

nej vadå, jag är inte alls förvirrad.


Kommentarer
Postat av: Malin

Varför skulle du inte kunna gå i Globen?
Egentligen, du väljer inte hela din framtid med gymnasievalet. Du kan ändå hålla på med något annat efteråt. Välj något du tycker är KUL, som du skulle kunna tänka dig att hålla på med i skolan.
Själv går jag i en skola typ 3 mil hemifrån. Men det funkar. Ta det som du tycker verkar bäst, inte det som är närmst :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback