FÄRGBLINDA

Idag fick jag reda på en sak. Jag har aldrig någonsin trott att det varit sant, när folk har snackat om färgblindhet. Hundar osv. har man ju hört att de skulle vara det, men människor! Jag har verkligen alltid trott att det varit en plojj, jag har aldrig tänkt att människor skulle kunna vara det! Och idag, så fick jag veta att två som jag känner är det! De är uppenbarligen inte helt färgblinda, men de har svårt at skilja grönt från rött. Jag tycker det låter helt sjukt!

Jag blev otroligt förvånad när jag hörde det. Och sen blev det ju lite pinsamt, eftersom det bara är jag som alltid tagit det på skämt. Eller finns det någon mer där ute..? *hoppas*


Kommentarer
Postat av: Izabella

Alltså ärligt talat, är hundar färgblinda?

är min lilla hund färgblind? eller är de bara vissa raser?

jag undrar verkligen?

2008-05-08 @ 19:00:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback