En snittsig rubrik..

Idag blev vi klara med reklamfilmen, den magiska pennhållaren kommer sälja som smör i solsken, det är jag säker på. Vi fick även reda på hur SO-provet idag, omprovet för de som sumpade det förra provet. Henrik gav mig ett VG, och sa att jag skulle satsa på MVG nästa kurs istället. Men han klagade på mig, på mitt dåliga självförtroende. Han verkar ju vara så oerhört fascinerad över det jag skriver, och han är väl irriterad över att jag inte förstår det själv - att jag skriver bra alltså.

Henke: Men Petra, säg någonting du inte är bra på?
Petra: Vänd på frågan, vad fan är jag bra på?
Henke: Nej, svara på min fråga
Petra: ...
Henke: Precis! Du kan ju inte komma på något!
Petra: Men vafan...

Det finns anledningar till att jag inte tycker att jag är särskillt bra, och jag är inte blind! Men det är ju bra att Henke tycker om det jag gör, det är ju faktiskt huvudsaken. Och han ljuger inte, det försäkrade han mig om. Inga falska förhoppningar här inte..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback