LARM = PRETTY USELESS

Jag har funderat på en sak. Alla lram som går, överfallslarm, billarm, stöldskyddslarm osv, är egentligen helt meningslösa. Varje gång man hör ett larm tänker man ju ändå "oj, någon leker med överfallslarmet" , "men vafan! fixa bilen så den inte står där och tjuter!" eller "men guud, är ni glömska eller? gå och betala först..". Men man tänker ju aldrig "oj, gud jag måste spring aoch kolla vad som händer. någon kanske blir våldtagen/någon förstör någons bil/någon stjäl saker!"..  Det egentligen ganska hemskt, för när det väl händer något så är det kanske ingen som bryr sig. Jag till exempel springer aldrig när jag hör något larm, jag tar för givet att det är falskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback