BARNDOM ^^

Ja, jag kommer ihåg saker som man trodde när man var liten, då allting var så självklart! Just nu kommer jag ihåg att jag trodde...

..Att alla människor var svartvita, jaa, det var ju så på TV! Jag trodde att människornas hud var grå :)
..Att ord som detta; "tjhon" var Engelska, jag kommer ihåg att Micka och jag brukade prata med varandra. Vi sa bara några påhittade ord. Gud vet hur vi kommunicerade..
..Att om man sög på tummen blev den mindre, något dumt mamma och pappa lurade i mig så att jag skulle sluta. Detta ledde dock bara till nagelbitning..

Jag får återkomma när jag har kommit på mer :)

Berätta gärna vad ni trodde och tyckte när ni var små, det skulle vara trevligt att få fnissa lite :) Ni har ju trots allt fått höra mina sjuka grejjer.

Kommentarer
Postat av: Elli

Jag trodde att ordet "ej" var engelskt, t.ex. stör ej. Och så trodde jag att om man förstörde tv:n skulle alla gubbar som var i programmet man kollade på komma ut! :D

Postat av: Petra

hahahah, då skulle man ju förstöa TVn så fort det kom en snygging! ;D

2007-02-12 @ 19:26:17
URL: http://Ptra.blogg.se
Postat av: Pensy

Jag gjorde små knutar av mitt hår. Mamma blev helt galen och fick klippa av dom....därför hade jag lite ojämnt hår där ett tag ;)

sen trodde jag o lina att om man blandade "det gula" på maskrosorna med vatten skulle det bli smör. vi höll på med det projektet hela sommarn! det blev inget smör dock..skulle vart intressant om det blev det!

2007-02-12 @ 20:50:11
URL: http://pensy.blogg.se
Postat av: Petra

hahah, jag tror faktiskt att jag kommer ihåg det lite smått.. :)

Jag försökte skrapa av smör från smörblommorna :) och limmade med det vita som kom från stjälken på maskrosorna.. :D

2007-02-12 @ 20:53:02
URL: http://Ptra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback