MINNEN

Lyssnade igenom ett par gamla band som man alltid lyssnade på på kvällen när man var mindre. Kalabalik hos morfar prosten, den spelades ofta. Såhär runt jul speciellt, den handlar ju om julen. Jag kan varje replik, hela min familj kan alla repliker. Kommer ihåg för några jular sedan när Frida och jag klädde granen och jag citerade "den där grenen skulle ju jag hänga på!" och Frida slinker in och säger "men jag kom först". Jag kan fortfarande le åt det.. :)

Kommer också ihåg hur påverkad jag blev av dessa band, i ett av dem säger en pojke att hans gosedjur luktar hemma. Nästa dag kom jag till skolan med min tomat, och när min dagisfröken frågade vad det var för speciellt med den så svarade jag "den luktar hemma". Sedan satte jag den mot näsan och upptäckte att den inte alls luktade hemma, utan luktade rätt illa. Men jag teg, det blev ju pinsamt annars.

Idag har vi varit på julmarknad med skolan, fast det blev inte så mycekt av marknaden. Grabbarna var mer intresserade av Pizza Hut, så tillslut begav vi oss dit. Jag, Anna, Mirre, Robin och Anders. Som vanligt får man lite klagomål på min kost, men sånt får man ta. Sedan försökte Felicia förtvivlat hjälpa mig hitta julklappar, tack så mycket - jag vet att jag är förjävlig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback