MATERIALISTER

Gud, vad alla är materialister såhär runt jul. Alla tänker på vad de fått och vad de ska få. Och att de längtar, och att de måste ha de där grejerna. Jag bryr mig faktiskt inte. Ni tror mig säkert inte, jag får trots allt nästan allt(av det som står högst på listan) jag vill ha, men för mig är inte det det vitkigaste. Som Anders sa att de sa i hans familj, att taga är silver, att giva är guld. Tro det eller ej, men jag tycker faktiskt så. Jag ser hellre någon öppna ett paket från mig om jag är nöjd med det, se deras leenden när de får något som de faktiskt vill ha. Det är självklart jätteroligt att få någonting man själv ville ha, men för mig betyder det mycket att ge. Folk ser det bara som att "bli pank efter jul"  jag ser det som att "spendera mina pengar på de jag tycker om" .

- Hur är ni? Var ärliga.

Kommentarer
Postat av: Rubin

Taga är allt :) xD


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback