Tjuvlyssnat.se

Jag ääälskar att läsa på Tjuvlyssnat.se.. Det är så himla många bra. ;)

Här kommer några av mina favoriter :D

Bankomatkö, Linköping

(Kille 20+ med asiatiskt ursprung står i bankomatkön bakom kvinna 40+ som håller på att ta ut pengar. När kvinnan är klar vänder hon sig om för att gå och krockar nästan med kille 20+.)
Kvinna 40+: Oj en kines!


Lindholmen, Göteborg

Bartendern (högt): Cider och öl finns för 20 kr/st!
Tjej 20+: Vi ska ha 3 cider.
Bartendern: Det är fem för 100:-?
Tjejen: Shit va billigt, då tar vi det!


Lunchrestaurang pa Avenyn i Göteborg

(Två konsulter sitter och småpratar efter en affärslunch.)
Svensken: I am in the middle of building a house, it is a lot of work even if I don´t do all of it myself.
Engelsman: Yeah? What kind of house?
Svensken: You know, in Sweden we normally live in tree houses.

Varuhus, Nyköping

(En pappa och hans 5-åriga dotter köar för att göra ett återköp.)
Kassör: Hej, vad kan jag hjälpa till med?
(Pappan räcker över en flytväst.)
Pappan: Hej, du jag köpte en flytväst här igår, det står upp till 20 kg på den, men den räckte bara över halva hennes mage (pekar på sin dotter).
(Kassören stirrar förvånat på pappan.)
Kassör: Det här är ju en hundflytväst...
Pappan: Åh fan.

Gröna Linjen mot Farsta strand

Tunnelbanerösten: "Nästa Gubbängen".
Kille 15+: Farsan, ska inte du av och beta lite här?!

Bagageförvaringen, Göteborgs centralstation

(Man 40+ ropar efter personal i bagageförvaringen)
Man 40+: Hallå, jag råkade stoppa in nyckeln i myntinkastet! (Paus). Hallå, jag råkade stoppa in nyckeln i myntinkastet och nu får jag inte ut den!
Personal (man) 50+: Jasså, hur lyckades du med det?
Man 40+: Ja, jag blev också förvånad att den passade men det gjorde den.

Röda linjen mot Ropsten
(En pappa 40+ sitter med sin son 5+, som är väldigt bråkig. Tre säten bakom sitter en kortväxt person)
Pappan: Om du inte kan sitta still i sätet så kan du väl ta och räkna hur många det är i vagnen?
Pojken: Ja! (Går igeonom vagnen och räknar och kommer sen tillbaka.)
Pappan: Nå, hur många var det då?
Pojken: Elva människor och en bäver!

Opalgatan, Göteborg

Pojke 5+: Mamma, du har ingen snopp va?
Mamman: Nepp!
Pojke 5+: Då e det bara jag, pappa och farmor som har det i släkten.

IKEA, Göteborg

(Det är kö till toaletterna, följande hörs inifrån en upptagen toalett).
Pojke: Åh va liten den är!
Pappa (skrattar): Ja, den är liten!
Pojke: Din är mycket större!
Pappa: Ja, min är stor.
Pojke: Min är jätteliten.
Pappa: Ja det är den minsta jag sett!
Pojke: Så liten?
(Det spolas och de kommer ut, då lägger folk märke till att det finns två toalettstolar inne på toan, en vanlig och en liten för barn, och att det var det de pratade om).

Högstadieskola, Varberg

Tonårskille #1 : Sluta mobbas!!
Tonårskille #2 : Vaddå, det är inte mobbning om det är sant!

Frölunda torg, Göteborg

Tjej 25+: Hejsan, kan jag få ett kort där det står; du är min enda, det finns ingen annan?
Kassörskan: Ja visst! Hur många?


Midsommarfirande, Blidö

Tant 70+ (tittar på en kvinna utan skor): Jag skulle aldrig kunna gå barfota!
Kvinna 45+: Nej...
Tant 70+: Jag skulle få alldeles ont i fötterna! Och tänk imorse såg jag en tjej springa barfota på asfalten, i full fart! Jag kan inte förstå hur hon kunde!
Gubbe 70+: Hon kanske var från Afrika?
Tant 70+: Neej, det var hon inte...hon såg inte ut som någon hottentott i alla fall!
Kvinna 45+: Men mamma!! (Mumlar något ohörbart och ger tanten menande blickar).
Tant 70+: Vaddå?! Varför får jag inte säga hottentott?!
Kvinna 45+: Schhh!!
(Paus).
Tant 70+ (skriker): HOTTENTOTT!

Pingisturnering, Andersbergsringen

Kille 1: Så vi möts igen..
Kille 2: Vem fan är du?!

Hultfredsfestivalen
(Hört från tält.)
Tjej: Men! (prassel) Du är ju inte Jonas!


Haha, några favoriter.. Ganska många kanske.. Inte så många som orkade läsa? ;P Jaja, hejdå :)


Kommentarer
Postat av: ´J

Jag orkade xD Den där med bävern va fan bäst ;)

Postat av: Petra

Haha, nää den är inte bäst xD finns bättre men den är himla bra ;)

2006-10-21 @ 10:31:30
URL: http://Ptra.blogg.se
Postat av: Estelle

Haha!

2006-10-30 @ 21:44:30
URL: http://estelles.blogg.se
Postat av: Jullebull.

Hahaha! :D

2006-11-11 @ 17:14:11
URL: http://skosulan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback