Varför blir vissa lyckliga, och andra inte?

Ja, det undrar jag. Blir man lycklig när man har allt, eller kan man även vara lycklig om man inte har något alls? Familj och vänner, det brukar ju oftast klassas som det bästa med livet. " Pengar gör en inte lycklig. "

Om man ser allt från den ljusa sidan kan man också vara lycklig. Men ingen är väl alltid lycklig? Alla går väl i perioder?

Om gud ( eller vad den nu kan heta ) skulle ha skapat oss, så borde väl den ha skapat så att inte alla är lyckliga, vissa blir riktigt fattiga, vissa blir stenrika egoister! Jag kan inte förstå hur det skulle hänga ihop, den har skapat krig, den har skapat allt i sånna fall. Varför blir då vissa så himla snygga, så att alla vill ha just den personen. Och varför blir vissa fula, så att ingen vill ha den personen? Okej, jag förstår att inte alla kan bli lyckliga. Men, ändå.. Jag vet inte änns vad jag vill få ut av det här.. varför blir vissa så jävla perfekta?

Kommentarer
Postat av: andersman

ja du, ja tror inte heller att bara pengar kan göra en lycklig, om man ska vara riktigt lycklig så ska man ju göra det man tycker allra mest om!
Man kan se stenrika nissar som driver runt me portföljer å skit, men de ser tamefan inte lyckliga ut!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback