USA del 1: Los Angeles

Jag har varit hemma ett tag nu, och ångrar faktiskt att jag inte skrev här direkt. Vill gärna skriva om allting som hände i USA, mest för att jag själv ska kunna gå tillbaka och minnas. Men jag får helt enkelt skriva nu! Jag delar delar, ställe för ställe. Blir enklare så. (Jag kommer inte att orka redigera bilderna, bara så att ni vet det.)

Vi börjar med Los Angeles.

Efter en grymt chill resa dit, med egen tv framför sig där jag kollade på den nyaste HP filmen och Big Bang Theory, kom vi fram till Los Angeles. Dygnsrytmen var ju helt rubbad, och man ville helst sova. Tyvärr var klockan bara 12 på dagen, Los Angeles-tid, när vi landade, så det var bara att stanna uppe. Vi bodde två gator ifrån Hollywood, så dit knallade vi första dagen. Och vilken förvirring. Jag vet inte riktigt vad man hade för uppfattning om Hollywood, men inte var den en gata som fylldes av B-affärer(tänk er Spaniens souveniraffärer), klädaffärer med väldigt utmanande kläder(inte på något snyggt vis), drog och vattenpip-affärer och tatueringsstudios. Men det var det som fanns där. Och självklart stjärnorna på gatan.











Vi åkte runt en hel del i Los Angeles. Vi var nere på Venice Beach, vilket var ungefär som att gå rakt igenom en freak show. Otroligt konstiga människor. Inget ställe jag hade velat gå själv på när det blev mörkt direkt. Vi åkte igenom Beverly Hills, och såg inga kändisar alls. Husen var däremot rätt imponerande måste jag erkänna. Vi var på Santa Monica piren också, och kikade lite. Trevligt ställe.









En av dagarna åkte vi till Universal Studios. Vi åkte en studio tour, där man fick se bakom kulisserna, och såg en massa 4D upplevelse-grejer. Shrek 4, King Kong, Simpsons osv. Vi åkte även en berg- och dalbana, Mumien, som körde i totalt mörker. Både framåt och baklänges. Troligtvis den bästa jag någonsin åkt. Sjukt läskig, och rolig. Vi gick även till en gigantisk godisaffär. Wow.









Vi åkte upp till Hollywood skylten, eller ja, en bit på vägen i alla fall. Vi åkte och kollade på Queen Mary. Vi åkte till någon Outlet. Vi shoppade lite. Lite allt möjligt helt enkelt. Sen var det dags att ta sig in till LAX, för att åka vidare till Maui, Hawaii. Det tar vi i ett annat inlägg.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback