Plugg-söndag







Idag är det plugg som står på att-göra-listan. Jag hade en deadline i torsdags som jag aldrig blev klar med, och eftersom jag verkligen aldrig lämnar in arbeten sent så kände jag att jag nog kan skicka in den idag istället. Min lärare lär ändå inte sitta och läsa arbeten på helgen. Jag sprang i alla fall ut en stund och fotograferade, lite av resultatet ser ni här ovanför. Getingar är sjukt gulliga tycker jag, men läskiga. Varför är vi människor rädda för en liten hårig insekt egentligen? Vi kan ju total-mosa dem om vi har lust liksom. Men ibland lyckas de hinna före oss, och vi är nog rätt klena som tycker att ett getingstick är hemskt. Jag har bara blivit stucken en gång, men då var den där lilla skit-getingen tvungen att sticka tre gånger. Inte coolt.


Kommentarer
Postat av: Tixe

Fast det du fotat är ett bi, ingen geting. Det är bin som är ludna och lite brunaktiga i färgen. Getingar är gul-svarta och inte ludna. Visserligen spelar det ingen större roll när de väl stuckit, ont gör det i vilket fall. Men bin håller sig till blommor, medan getingarna även dras till mat så det är oftast de som stör i sommaren. Lite överkurs kanske, det är många som inte bryr sig om att se skillnaden.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback