I am a geek

image466
Jag gjorde en konstaterande idag. Jag är en nörd, en fotonörd. Positivt eller negativt? Ja, det beror ju på hur man ser det. Jag ser det positivt, jag brinner för någonting. Jag har en dröm. Men ibland vaknar man ju upp ur drömmen och tänker "Ojfan, tagga ner nu. Alla andra är inte lika intresserade som du". Men jag är verkligen intresserad, jag kan bli helt mållös av en bild. En bild som många går förbi och säger "Åh, den var fin" och går vidare medans jag står gapande kvar och blir avundsjuk över att någon är så bra.

Negativt då? Jo, att vara en nörd är kanske inte det coolaste och hippaste man kan vara. Men skulle jag klassas som cool skulle jag vara bakfull idag, om man säger så. Jag har inget behov av att vara cool, jag trivs med min position just nu. Kan man vara en cool nörd? Ja, då ska jag satsa på att bli det. En cool fotonörd.

Tills dess är det väl bara go with the flow och se vart man hamnar, snart får jag mitt objektiv och kan bli en nörd på riktigt. 8-)

Kommentarer
Postat av: Sabine

Vilken underbar bild :)

Postat av: Carro

Det är coolt att vara fotonörd, indeed ;-)

Jättefin bild btw!

2008-03-03 @ 01:59:34
URL: http://regalo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback