Årsresumé 2011

Det är dags att summera året. Svårt. Det känns som att det här året har tagit så sjukt lång tid. Det känns som helst sjukt länge sen som jag hade praktik, som gick helt åt skogen. Jag och min handledare fungerade inte alls. Eller ja, jag fungerade inte med henne. Hon fungerade tydligen kanonbra med mig och grät när jag slutade. Det var en väldigt konstig människa. Jag fick uppleva en hel del grejer med henne, så det var absolut inte bortkastad tid. Men det fungerade bara inte. Jag hann även med en Spanienresa, precis när hela den pannkakan tog slut.

Resten av våren var bara förberedelser för studenten, och fokus på Malins och mitt projektarbete. Jag spenderade inga pengar alls, förutom till just studenten. Min syster gifte sig också. Jag hade konstant ångest för hur fasen jag skulle klara det budget-mässigt. Men det löste sig ju på något vis. Studenten och allting runt omkring det var jävligt intressant. Jag skulle inte, som många alla gör, säga att det var den bästa dagen i mitt liv. Däremot är det en dag värd att minnas. Och det var jävligt roligt. Första skivan var en glad överaskning, och den bidrog absolut till en personlig utveckling för mig, och alkoholen blev ett lite mindre problem. Att jag dessutom hade en överaskning som ringde på dörren morgonen efter studenten gör det ännu mer minnesvärt.

Jag hade min sämsta födelsedag någonsin. Ensam och jävlig. Dessutom fick jag reda på att konserten som jag hade längtat efter så mycket blev framskjuten 11 månader. Happy fucking birthday. Haha. Jag drog i alla fall till England under sommaren, eftersom biljetterna redan var bokade.

Under hösten har jag tagit en kurs som hette Digital grafik och illustration. Inte en särskilt intressant kurs, men helt okej. Jag började även jobba på Friskis & Svettis. Förutom det sökte jag en hel del jobb, men det var lite motigt eftersom jag skulle åka iväg i tre veckor, och det helt enkelt inte gick ihop med ett nytt jobb. Och ja, USA skriver jag ju en enskild resumé om. En 2011-lista känns faktiskt nödvändig. Dessutom har jag lite abstinens. Det var länge sedan man höll på med listor. 

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
- Jag tog studenten, var på bröllop och jag började på högskola.

Har du några nyårslöften?
- Jag har inte kommit fram till några ännu. Men att sluta bita på naglarna är ju en standard.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
- Nej. 

Vilka länder besökte du?
- Spanien, England och USA.

Bästa minnet från 2011?
- Det blir nog studenten och USA. Svårt att välja mellan dem. 

Bästa köpet?

- Min jumpin. Alltså. Skönare plagg finns inte. Jag må se ut som jag har en blöja på mig. Men sjukt jävla värt £12. 

Vad spenderade du mest pengar på?
Smink, skulle jag tro. Har fått ett plötsligt intresse för sånt.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
- En massa saker. Vänner. Och resorna jag gjorde. Jag älskar att resa.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
- Mina senaste år har verkligen varit berg- och dalbanor. Så det är svårt att säga. Men jag har varit väldigt ensam.

Favoritprogram på TV?
- Jag kollar i princip inte på TV. Men om serier räknas skulle det nog vara Dexter. Jag betade av 5 säsonger på några veckor. The big bang theory är en ständig favorit också.

Är det något du sakna 2011 som du vill ha år 2012?
- Ett jobb.

Vad ser du mest framemot med år 2012?
- Jag har två fantastiska konserter att se fram emot. Blink 182, och Coldplay. Sedan ser jag fram emot att förhoppningsvis börja plugga till hösten.


Praktik.


Spanien


Elin & Charlies bröllop


En del av projektarbetet


Studenten!


Slutet av HP :(


En pingvin. I Englandet.


Eh.


En av mina starkaste minnen, skulle jag tro.


Juuuuuuuuuuuul. Jag och syster.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback