SÖNDAG

Idag har varit en riktig slappar dag, jag har bara varit hemma och tagit det lugnt. Drog iofs en sväng till gymmet på eftermiddagen, körde gärnet ;) Mormor var här idag igen, precis som nästan varje söndag. Som vanligt blir jag riktigt irriterad på allt, hon pratar om så konstiga saker, berättar om att hon träffade sin vännina och blabla. Men visst jag älskar henne ändå. Sen har hon en massa problem eftersom det tydligen är någon telefonsnubbe som stod i Haninge C som hade hoppat på henne(som alla andra) och erbjudit abonnemang. Och vad gör hon? Jo hon Byter abonnemang utan att hon vet om det och får hem två mobilabonnemang plus ett till landet som inte änns hon äger! Ja, det är min mormor det. Stackars liten..

Jag kan säga rakt ut att jag inte tycker om alkohol. Jag står för det, jag tycker det är vidrigt. För mig är det bara positivt, jag kommer inte behöva fajtas med päronen för att jag blir upptäckt med att dricka för troligtvis kommer jag inte göra det på ett tag. Jag tycker alkohol är äckligt, det luktar illa, smakar illa, det är dåligt för kroppen och man gör bara en massa skit när man dricker det. Dessutom tycker jag att det är töntigt att dricka och bli full när man är minderårig eftersom det finns en lag av en anledning. Troligtvis tycker 95% av alla ungdomar tvärtemot vad jag tycker, dom älskar alkohol, tycker det är ballt, och dricker det för att det är så jävla gott och roligt. Men jag bryr mig inte, ni får tycka att jag är töntig och larvig, för det är bara ni som förlorar på det. Jag kommer dricka när jag blir äldre, säkert. Men just nu ser jag ingen mening med det. Dessutom tycker jag att det är riktigt creepy med fulla människor. Oftast är de såklart bara roliga, men jag tycker det kan vara riktigt läskigt också. Men troligtvis kommer min uppfattning ändras så småningom. Jag planerar nog inte att vara nykter hela livet.
Är ni för eller emot alkohol? (vid ung ålder..)

Imorgon blir det hemstudiedag för min del, jag ska tamejfan få något gjort! I have to!
Sov gott allesammans!


Kommentarer
Postat av: Anonym

emot !

2007-11-19 @ 08:44:14
Postat av: Lina

MOT!

2007-11-19 @ 18:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback