GYMNASIUM

Nu har jag varit på öppet hus på mediagymnasiet. Det var rätt coolt faktiskt, ett väldigt inriktat gymnasium(inte så konstigt med tanke på namnet). Men det kändes rätt rörigt, och jag har faktiskt inte koll på hur allting blir i en vanlig skola. En skola där man inte sitter o pluggar dagarna i ända och har någon lektion ibland, utan där man har lektioner hela tiden. Jag har aldrig haft det så, jag vet inte hur det är. Det skrämmer mig att jag vet så lite. Jag börjar inse nu att om ett år kommer jag gå på gymnasiet. Jag kommer vara minst, fulast, fegast. Ni vet hur jag är, hur ska jag klara mig utan någon jag känner? Att komma till en främmande skola med killar som har basröster som gorillor och är 2 meter långa. Jag känner mig ynklig, och jag har ingen aning om var jag ska gå. Ingen aning.

På MG blev jag runtvisad av två killar som gick i tvåan. Dom två, till bara mig och mamma. Kändes rätt pinsamt, dels för att den ena var så snygg, en blandning mellan idol-danny och idol-måns, jo han var en goding. Inge fel på hans kropp heller, shit. Gud, nu ska jag inte gå in mer på det. Och den andra snubben såg ut som värsta jamaicanen, fast vit. Reggaestil med sån där mössa och grejer. Men dom var shyssta, verkade nöjda med sin skola och det verkade vara en skön stämning. Frågan är om jag vill gå en sån inriktad skola, känns lite konstigt faktiskt.

har ni kommit fram till era val?

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag har kommit fram till vart jag ska gå, fast jag ska iofs på öppet hus innan jag bestämemr mig helt! :D

2007-11-20 @ 18:47:41
Postat av: Erika

jag ska söka till mediagymnasiet! media/media :)!

2009-06-11 @ 14:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback