MORMOR I ETT NÖTSKAL.

Mormor och jag var just ute på djurgården och gick runt där.. Bra att umgås lite med henne, även om jag kan tycka att hon är jobbig så vet jag att jag kommer uppskatta tiden med henne ändå. Vi gick väääldigt långt, och jag har ont i benen. Eftersom jag gick fram och tillbaka till C två gånger igår också.. Vi gick även in på Kulturhuset och kollade på utställningen om Astrid Lindgren, jag antar att vi gjorde saker som hon nog uppskattade mer än jag, men det var helt okej.
Min mormor är speciell, hon är gammal. Men det syns inte. Hon har ett gångtempo som är snabbare än mitt, och hon är jättehurtig och babblar konstant. Hon är väldigt rolig, och det har kommit många sköna kommentarer ur hennes mun.

(Mormor håller upp ett par solglasögon utan styrka)
Mormor: Det här är ju inte sånna där glasögon som man kan..se med!

Mormor: På torsdag ska jag se Majsjävlar på bio!
(Masjävlar)

(I botten av Ymers vattenskål står det All Gone, för att visa att det är slut.)
Mormor: Al Gore, det är väl han i USA?

Kommentarer
Postat av: ellinor

hahah skön mormor du har :D satt o skrattade för mig själv nä'r jag läste kommentarerna!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback