Lucia



Idag är det Lucia, och jag har inte ens ätit en lussebulle. När man var liten var Lucia värsta grejen, det var repetitioner inför tåget JÄMT och tja, man gick ju och nynnade på de där sångerna hela tiden. Sedan var det ju alla dessa verser som vi skulle säga när vi tände alla ljus. Jag minns att jag fick läsa en vers på dagis, och tända ett ljus. Jag tror att jag fick läsa den här:

När andra ljust brinner är snart lucia här,
Hon bjuder oss på kaffe
och bud om julen bär.

Men nu har jag inte firat Lucia alls. Jag var inte ens i skolan när vi hade luciafirande. Vad händer egentligen? Nä, jag ska kräva en lussebulle efter maten.


google är med på noterna i alla fall...


Kommentarer
Postat av: LLLLLLLLLLLL

Ska du föra vidare google-traditionen :)



Trevligt.

Det känns inte lucia för att man inte är i skolan helt enkelt :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback