Min åsikt..

Jag antar att jag borde svara på frågan jag med. "Är det fegt att ta självmord?" Många säger att det är det, på grund av att man skiter i allting och inte orkar reda ut det.

Men vad är det för fegt med det? Jag tycker snarare att det är modigt att ta steget och ta sitt liv - och lämna det man hade. Men självklart är det dumt, självklart stödjer jag det inte. Men jag tycker inte det är fegt alls. Det är ens eget val vad man vill göra med sitt liv, och får man inte ut någonting av sitt liv finns det kanske ingen anledning till att leva.

Tänk dig att inte ha några vänner, inga stöttande föräldrar, du tycker inte om dig själv och ingenting du gör verkar gå som det ska på grund av att du inte har stöd från någon. Skulle ni vilja leva så?

Självmord är inte fegt.
Men det är dumt.

Kommentarer
Postat av: Lollo

Håller med dig, jag tycker inte det är fegt..men grejen är att när man tagit självmord får man ju nästan större mening för folk innan kanske de inte brydde sig om en och sen när man är redan död ångrar dem allt :/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback