Jägare

Jägare. Mördare.
Jag tycker att jägare är helt störda i huvudet. De går ut i skogen, precis som en mördare gömmer sig bakom busken. De lägger sig i ett utkikstorn och väntar på deras byte, precis som mördaren väntar på sitt offer. De ser bytet, och skjuter, mördaren hoppar på offret och hugger kniven i bröstet.

Det är helt patetiskt att man kan ha som intresse att gå ut och skjuta en varelse. Det är okej ifall man väljer att döda den för att äta, det är ju trots allt som på ett slakteri. Men att man skjuter ett djur, och lämnar det i skogen. Bara för att det var lite kul att se om man lyckades träffa - det är ju helt sjukt. Jag blir arg när jag tänker på det, hur fan kan man göra så?

Ni är mördare.

Kommentarer
Postat av: Gurra

Men snälla nån, om du tycker så där och äter kött är de helt bissart :p. Slaktare är 100000 gånger värre :p, och fiskare då? lurar fiskarna att fastna i en krok sen när dem dras upp blir dem klubbade i huvudet?

2008-05-11 @ 18:20:57
Postat av: Petra

Ja, men det är ju till någon nytta eller hur? Vi äter ändå dem. Jag skrev till och med det? Jag blir arg på de som dödar bara för att det är roligt, och sedan lämnar kroppen.

Läs lite.

Postat av: Gurra

Men hur många är det som skjuter och lämnar djuret :p?

2008-05-11 @ 21:59:47
Postat av: Petra

Det finns ett par, ja.

2008-05-11 @ 22:00:24
URL: http://Ptra.blogg.se
Postat av: Emelie

Jag håller med Petra!
Jag hatar när människor skjuter djuren för att de har fula horn eller liknande, för att rensa bort de "dåliga" djuren. Sen klagar alla på nazisterna!

2008-05-12 @ 18:05:54
URL: http://torslan.blogg.se
Postat av: B.Sundell

Alldeles för överdrivet, visst är det dåligt att lämna djuren men det är som att ta godis från ett småbarn i jämförelse med allt hemskt som händer i världen. Hur kan någon tycka jakt är hemskt när ett barn just NU någonstans blir våldtaget och mördat?

Min personliga åsikt, jag hackar inte på andras.

2008-05-12 @ 20:43:25
URL: http://billiamsundell.blogg.se
Postat av: Tiger

Människor är så jävla själviska alltså. Usch usch!

2008-05-13 @ 20:49:02
URL: http://kentigers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback