Onda fotografier.

Jag står inte ut längre, jag har suttit här och gjort en superenkel uppgift i NO. Men jag litar helt enkelt inte på min egen hjärna utan jag kollar upp allt fakta en miljard gånger innan jag skriver ner det. Men nu ger jag upp ett tag.

Varje gång jag kommer upp för trappan så ser jag mitt fejs. I en ram alltså, mitt skolfoto. Varför envisas folk med att använda skolfoton? Man blir absolut aldrig bra på dessa utan man ser alltid helt förjävlig ut, jag sparar dem endast för att om ett par år kunna säga till mig själv "tur att man inte ser ut sådär längre" . Men det är inte meningen att de ska sitta på väggen eller stå på bordet, de ska ligga längst in i bokhyllan tills man är på riktigt dåligt humör och behöver ett gott skratt. Annars ska de stanna där tills de ruttnar. Men självklart, så står jag där och flinar, precis som varje dag.

Jag besöker inte längre pappas kontor. Det är förnedrande. Han har ju självklar något fult lite kort på mig. Och dessutom har han två teckningar som jag ritade på religionen i typ 2:an. En kamel, och en snubbe som doppar huvudet i nilen för att bli frisk. Jag är nog mer nöjd med
den här än med dem, och de sitter på dörren på min fars jobb. Tack pappa, tack.

Kommentarer
Postat av: Natalie B

Hej!

Du får gärna vara med i min tävling
http://natalieb.blogg.se/tvling.html
Priset är ett hemligt paket till ett värde av 1000 kr!! och kommer från en modebutik.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback