Allsvenskan

Jag är inte så insatt i sport. Jag är intresserad, men inte tillräckligt för att ta reda på så mycket om det eller vara särskillt engagerad i det. Det mesta har jag förstått mig på - förutom det här med allsvenskan. Jag kan sitta och hejja vilt när Sverige möter USA i en hejdundrande fotbollsmatch, men att se en match mellan Aik och BP skulle aldrig falla mig in. Det känns totalt meningslöst att titta på en match som inte betyder ett piss, förutom en liten lista - som då kallas allsvenskan och inte är särskillt liten egentligen.

Jag acceterar att folk tycker att det är intressant att titta på fotboll, att man hejar på ett lag och stödjer det till 100% varenda eviga dag. Men att få en förlust att påverka ens humör, att få en förlust att starta ett bråk, eller att få en vinst att bli en chans till att retas med någon annan - det är bara patetiskt.

Jag har många vänner som är jävligt insatta i allsvenskan, och som tänker och pratar om "sitt lag" varje ledig minut. Det enda jag intresserar mig av är vilka som vann, och det är inte för att jag hejar på något lag - utan för att jag snarare ska veta vilka jag inte ska nämna gårdagens match för.

Nej, jag håller mig till Sverige. Allsvenskans lag är inte ett dugg intressanta eftersom det verkar som att hälften av dem egentligen spelar i andra länder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback