BLIR MAN NÅGONSIN NÖJD?

Ja, blir man det? Jag tror inte det. Hur bra man än har det, så är det alltid någonting som saknas, alltid någonting som är fel. Jag kommer aldrig vara nöjd med mig själv. Det finns alltid någonting att klaga på. Så varför ska man nojja sig så mycket? Jo, för på att håll och kanter kan man se folk som ser mycket bättre ut och har det mycket bättre. Men om man tänker efter, så finns det en hel del som du skulle kunna säga att du ser bättre ut, och hur många som helst som har det sämre än du. Varför kan man inte bara vara nöjd? Se allting från den ljusa sidan, glaset är halvfullt. Jag försöker se allt positivt, men det går inte alltid. Men jag försöker, det gör jag verkligen.

- For a pessimist, I'm pretty optimistic.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback