Årsresumé 2013

Det har hänt mycket det här året, som jag har nämnt lite i tidigare inlägg. Jag nämnde att jag har gått ifrån mina principer lite grann, men jag har samtidigt även undersökt vilka mina principer är och varför de har kommit till. Och sen har jag väl förändrat dem lite.
 
Första halvåret var främst fokus på plugg och utbytesstudenter. Jag hade precis blivit fadder till en utbytesstudent från Kroatien, och umgicks rätt mycket med henne och hennes utis-kompisar. Jag åkte även till London med mami, där vi besökte Primark alldeles för många gånger(mitt beroende av den butiken är inte hälsosamt). En månad senare åkte jag och två till i min klass till Italien, för att skriva en uppsats. Vi blev dock klara med intervjuer och sånt redan första dagen, och spenderade resten av resan med att chilla och besöka både Florens och Pisa. Vi bodde i Volterra, en otroligt vacker och mysig stad med fantastiska pizzor. Vi umgicks lite med lokalbefolkningen, som hade en extremt bristande engelska, och där en av dem provocerade mig så mycket att jag slog ciggen ur hans hand. Drama queen. Väldigt bra resa, men med en del negativa grejer inblandat.
 
Reskompisar i Volterra
 
Utsökt pizzzzzzzzzzzzzzzza
 
Pål Frans. En döende fågel vi hittade sista kvällen. Två av oss sjöng nationalsången för den, den tredje beatboxade. Som sagt, rolig resa.
 
 
Mot slutet av terminen var jag galet less på skolan, framförallt på min klass där väldigt mycket drama hade skett, och det var fantastiskt när sommarlovet kom. Fia och jag drog till Dublin över midsommar, där vi, förutom att shoppa på Primark såklart, åkte runt bland sevärdheter och bara umgicks. Mycket trevlig resa.
 
 
 
Under våren tog jag även tag i mitt problem med alkoholen(dvs. min anti-attityd och allmänna ångest kring den), och kom fram till att det egentligen inte är alkoholen som stör. Detta gav mig lite mer perspektiv på saker och ting, och hjälpte mig att ta ett steg i rätt riktning.
 
Sommaren spenderade jag med att jobba mer än vad jag hade räknat med, och avslutade sedan med att dra till Kroatien för att hälsa på min utis. Otroligt fint land, och jag rekommenderar varmt att ni åker dit. Jag fick plocka vindruvor från en vingård(en check i min bucket list), besökte olika städer och även festön Hvar. Lite för mycket fokus på fest och drickande den här resan, men det var ganska nyttigt för mig och min ångest.
 
 
 
 
Hösten har varit väldigt intensiv med både plugg och träning. Lyckades hitta en väldigt bra rutin i träning, och tränade i alla fall 3 gånger i veckan. Jag dejtade även under den här perioden(och även lite under våren, med en annan kille), vilket gav en del nya erfarenheter det med.
 
Det var även under hösten som jag engagerade mig i IntCom(the international committee) i skolan, och nu har jag då blivit ordförande. Vi får se hur det går.
 
Allt som allt har det varit ett väldigt givande år. Jag har lärt mig väldigt mycket om mig själv, vad jag tycker och känner och även fått en hel del livserfarenhet.
 
Jag var volontär på Hockey-VM under våren. Galet kul. Fick se sjukt många matcher, se Sverige ta hem guldet och träffa en massa roliga människor. Värt!
 
Blev med brillor.
 
Besökte Ullared för första gången. Gillar.
 
Var med på två mil-lopp under hösten. Heja.
 
Tänkte att jag slänger in samma lista som tidigare år, det är intressant att jämföra i efterhand.
 
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
- Gick med i en styrelse, besökte Kroatien och Irland, dejtade på riktigt m.m.
 
Har du
några nyårslöften?

- Japp. Dessa har jag dock nämnt i ett annat inlägg.

Blev någon/några
av dina vänner föräldrar i år?
- Nä.

Vilka länder
besökte du?

- England, Italien, Irland och Kroatien.

Bästa minnet
från 2012?
- Jag har inget som spontant ploppar ut. Alla resor, definitift. Och en av killarna.

Bästa köpet?

- Resor, och alla mina juldekorationer.

Vad spenderade du mest pengar på?
- Resor, som alltid.

Gjorde
någonting dig riktigt glad?
- Människor gjorde mig glad.

Var du gladare eller ledsnare i
år jämfört med tidigare år?
- Gladare, definitivt.

Favoritserie?
- The big bang theory, New Girl och Vampire Diaries, kanske.

Är det något du sakna 2012 som du vill ha år 2013?
- En trygghet.

Vad ser du mest framemot med år 2012?
- Fler resor, förhoppningsvis. Ordförandeskapet ska bli intressant. Sen vet jag inte.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback