Ogenomtänkta kommentarer

Om det är något som har irriterat mig på senaste tiden så är det tjejers, eller människor i allmänhet, syn på killar. Och hur de, eller vi, lägger så mycket skuld på killar. Jag kan visserligen tycka att en kille är dum i huvudet ibland, men att prata om "killar" som en grupp när vi egentligen syftar på en person känns så jävla löjligt. Självklart langar jag kommentarer som "typiskt killar" och så vidare lite titt som tätt, men det är med glimten i ögat.
 
Under hösten träffade jag en kille en period. Vi dejtade, antar jag. Och när folk nu börjar fråga om oss, och jag säger att det är över, så blir jag överröst av nedlåtande kommentarer om honom. "Han var säkert en skitstövel", "Du förtjänar bättre" och så vidare. Vad fan vet ni om det? Det hade ju kunnat vara jag som var ett as. Jag vill bara skratta åt de här kommentarerna, för de är så oerhört meningslösa. Ska det få mig att må bättre? Hade personen i fråga haft någon basis i det denne påstod hade det varit en annan sak, men det här är alltså människor som inte vet någonting om det som hänt, eller hur vår relation var. Det är helt enkelt bara ett sätt att kasta ner honom i smutsen, för att jag ska tro att han var en dålig person.
 
Det sista jag vill är att gå ifrån en relation, oavsett om det är vänskap eller kärlek, och känna ilska. Detta gör ju att man aldrig riktigt kan släppa det. Då ligger det ju och gnager, som ett konstant litet kliande i någon bakre del av hjärnan. Det är slöseri på energi. Var glad för det som hänt, och se fram emot det nya istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback