Mål för 2014

Det är den tiden på året när vi alla försöker komma på lite olika nyårslöften som ska spöka med oss det nya året. Men jag har bestämt mig för att sätta upp lite mål istället. Löften känns så negativt laddat.
 
Mina mål för 2014:
  • Gå på en fotbollsmatch Det var ett av mina mål för 2013, tillsammans med hockey match. Hockeymatcher lyckades jag med i överflöd, eftersom jag var volontär under Hockey VM. Men då lades fotbollsmatcherna på hyllan. Får bli ändring på det detta år.

  • Våga vara annorlunda Det här är ingenting jag egentligen har ett problem med. Jag står för vad jag tycker och är helt okej med att jag inte delar andras åsikter. Däremot vill jag sluta känna pressen att vara som alla andra. Jag måste inse att jag inte behöver göra som alla andra gör. Det är helt okej att jag inte tycker om att festa, det är helt okej att jag inte är världens mest sociala etc.

  • Vara en bra ordförande Jag har ju nu blivit ordförande i styrelsen för the International Committee i skolan. Det är ju något helt nytt för mig. Och jag har givetvis som mål att bli en bra sådan. Med detta tillkommer även att föra almanacka och sånt där lite bättre än vad jag gör idag.

  • Låta livet ta sin tid Ångesten och åldersnojjan har nått mig. Stressen över att hitta kärleken, det perfekta jobbet, lägenheten etc. Jag måste slappna av och inse att det får ta den tid det tar. Att jag måste prova mig fram, och att allting inte behöver bli rätt på första försöket. Men, testa med måtta.
Men framförallt, så är det viktigaste av allt att jag kliver in i 2014 och lämnar 2013 bakom mig. 2013 var ett bra år(en sammanfattning av det bör väl dyka upp här någon dag), men det finns en del som jag fortfarande bär med mig. Förra året lyckades jag reda ut allting som tyngde mig under nyårsaftonen, och jag vaknade den första januari och kände mig fri. Jag har förhoppningar på att jag ska lyckas med det i år med. Och nu har jag ungefär 24 timmar på mig. Vi får se hur det går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback