Obekväma situationer

Det som är mest awkward på jobbet (Friskis & Svettis) är att det titt som tätt kommer in folk man känner igen. Och det är ganska sällan de närmasta vännerna som knallar in, utan det är de här jag-vet-inte-om-jag-borde-säga-hej-vännerna. Detta är superknepigt, då vår policy, precis som alla andra ställen, är att man säger hej när någon kliver in och hejdå när något lämnar.

Jag måste alltså säga hej i situationer där jag i vanliga fall skulle vilja skita i det. Och alla vet ju inte om att jag måste säga hej. Jag tror de flesta förstår vad jag menar. Vem har inte klivit på bussen och sett någon man känner igen, och varit i valet-och-kvalet om ifall man ska säga hej eller inte. Vem har inte någon gång förstenat tittat ut genom fönstret i hopp om att personen man kände igen bara ska knalla förbi.

Helt jävla onödigt egentligen. Kan vi inte bara vara glada och säga hej.
Antar att det har att göra med att man inte vill ha den här extremt pinsamma tystnaden som troligtvis skulle uppstå om man valde att slå sig ner brevid personen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback