Det där med tjejröster..

Jag har aldrig gillat tjejröster särskilt mycket, sångröster alltså. Men egentligen är det inte själva rösten jag inte gillar, utan sättet som alla insisterar att sjunga på. Det är liksom som någon osagd regel att i varenda liten microsekund där det inte finns någon text så MÅSTE man lägga in lite "Mmmmmhhmmhmmmm", lite "Ooooohhhooohohhhhh" och lite "yeaaahyeaaaayeaaaah". Jag blir så trött på det. Jag vill kunna lyssna på en låt utan att alla dessa grejer kommer i varje liten paus, och när de långa tonerna måste gå upp och ner i läge bara för att de ska visa vad de kan. Jag vill bara lyssna på en avslappnad röst som sjunger för att han/hon tycker om det, inte för att visa hela världen vad han/hon kan.

Om tjejer inte gör detta, kan de fan vara kiss-ass. Men tyvärr gör majoriteten det i alla fall. Jag håller mig till killar. Snygga, fina, söta.. och försöker inte sjunga, de kan.


Lyssna vid 2.10 så förstår ni vad jag menar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback