These words

Känner ni ibland att ni får slut på ord? Jag älskar att skriva, när jag har något att skriva om, men om jag skriver för länge så försvinner glädjen i det. Skriver jag intensivt så blir det aldrig bra i slutet, för jag har redan pumpat ut allting och i slutändan har jag tappat min poäng. Det är en av anledningarna till att jag inte kan skriva långa uppsatser. Är jag klar, så är jag klar. Sedan måste jag verkligen pressa ut resten, och det är sällan det blir särskilt bra. Jag upptäckte det när jag skrev en uppgift på engelskalektionen tidigare den här veckan. Jag skrev och skrev, och plötsligt tog det stopp. Jag var liksom uttråkad, och mitt huvud blev helt tomt. Jag skäms över det kassa slutet på den uppsatsen. Usch.

Dags att gå tillbaka till att läsa. Ännu en sak som jag plötsligt kan bli oerhört uttråkad av, och därmed blir det omöjligt att fortsätta. Men jag gjorde en tummis med mig själv i duschen imorse, boken ska vara utläst innan jag går och lägger mig.


Kommentarer
Postat av: det ständiga L:et

känner samma. Och nu måste jag skriva en radioteaterpjäs. No words left to work with. Sugigt.

2010-10-24 @ 16:56:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback