Ja jag vill leva jag vill dö i Norden...


Jag har just kollat på stafetten i OS, där Sverige tog guld. Ibland kommer jag på mig själv med att vara så otroligt stolt över att jag är svensk. Jag tror, helt ärligt, att Sverige är ett av de bästa länderna i världen att bo i. Jag är inte särskilt insatt i vår politik, men den verkar ju fungera som den ska, ingenting kaosartat. Vi har varit neutrala i princip varje krig som varit, vilket jag är otroligt stolt över. Vi har kommit fram till en jävla massa grejer inom vetenskap. Vi har många framgångsrika idrottsmän. En massa bra musik. Vårt klimat tycker jag är helt perfekt, vilket jag i och för sig verkar vara ensam om. Vi har vinter, vår, sommar, höst. Vi har sol, vi har snö, vi har regn. Jag är så glad över att ha växt upp här.
Jag älskar Sverige.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback