Spread your wings and fly away



Idag såg jag någonting som fick mina ögon att tåras. Jag klev av bussen vid Gullmarsplan precis som varje vardagsmorgon, kliver över vägen och börjar gå på trottoaren som finns där. Och vad möts jag av? En duva som ligger på rygg, den rör inte på sig och precis under nacken låg en liten blodpöl. Brevid den här duvan, som säkerligen var död, satt en annan duva. Den andra duvan bara satt där, och vakade över den döda kroppen. Den såg så ledsen ut. Och gud vad jag blev ledsen.

Vanligtvis berör inte djur mig särskilt mycket, jag är en djurvän och bryr mig självklart men jag blir inte extremt nedstämd av sånt här i vanliga fall. Men det här berörde mig verkligen, jag blev så himla ledsen. Det kändes så hemskt, så mänskligt. Usch, det var faktiskt inte någon höjdar-start på dagen.

Trots detta har jag haft en fin dag som kan beskrivas med dessa ord: Skola, Dessert, Tidning, Malin, Medborgarplatsen, Vit varm choklad, Chips, Ny mobil(visar imorgon!) Idol, Lina.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback