Vacker utan spackel

Hur orkar folk sminka sig på morgonen, undrar jag? Jovisst, jag sminkar mig också lite grann. Men det tar ungefär 5 minuter. Vi har till exempel en tjej i vår skola som verkligen hela ansiktet fullt med smink. Då menar jag inte bara foundation, puder och allt vad det heter utan förutom det har hon även ögonskuggor överallt. Skulle jag dra nageln(den lilla nageln jag har) över hennes ansikte skulle jag ha skit under naglarna i veckor, det är liksom ett tjockt lager med grejs där. Då undrar jag först och främst: Hur orkar hon? Hur orkar hon stå där och kladda ner hela fejset? Sen undrar jag också om hon tycker om att se ut som en transa, för det är ju just vad hon gör. Hon använder så mycket smink att hon får manliga drag i ansiktet.

Sen att hon fortfarande är snygg är ju en annan femma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback